online marketing

De banksector kan een van de meest actieve adverteerders op de markt worden genoemd. De leden gebruiken internet al lang als een volwaardig communicatiekanaal met klanten. Advertentiebudgetten zijn hier traditioneel groot, en het probleem van het beoordelen van de effectiviteit van investeringen in internetreclame baart velen zorgen. Dit artikel gaat over hoe verkoopgericht adverteren werkt in de banksector, over de kenmerken en problemen ervan.

Contact

Als we het hebben over de effectiviteit van bankreclame op internet, bedoelen we meestal advertentiecampagnes die resulteren in directe verkoop. De belangrijkste taak van een dergelijke campagne is het ontvangen van aanvragen voor de aankoop van een bepaald bankproduct van potentiële kopers. Wat is zo’n applicatie?

Dit is een formulier dat gebruikers die geïnteresseerd zijn in de diensten van de bank, op de website invullen. Daarna worden de gegevens overgedragen aan de juiste afdeling, waar managers contact leggen met klanten en de verkoop zelf uitvoeren.

Zo’n formulier kan een minimum aantal velden bevatten (bijvoorbeeld volledige naam en telefoonnummer) of meer gedetailleerde informatie van de gebruiker vereisen (naam, leeftijd, woonplaats, inkomen, telefoonnummer, e-mail, etc.). Het belangrijkste is dat het contactgegevens bevat gegevens. Het is duidelijk dat een korter formulier zal worden ingevuld door een groter aantal gebruikers, maar iemand die tijd heeft besteed aan het invullen van een complexe versie, zal eerder een bankklant worden. Hier moet u een redelijk evenwicht vinden om uiteindelijk het maximale aantal verkopen te krijgen.

Geheimen van reclamecampagnes

De contextuele advertentiemarkt groeit elke dag, en niet toevallig. Het is de context die het best de rol speelt van het “verkopen” van advertenties, aangezien advertenties alleen worden getoond aan die gebruikers die in eerste instantie geïnteresseerd zijn in de dienst.

Bij het samenstellen van een campagne is het belangrijk om zoveel mogelijk te differentiëren van concurrenten, om de eenvoud en snelheid van de procedure voor het verkrijgen van een lening te benadrukken. De tactiek van het gebruik van cijfers in advertenties werkt goed: krediet voor 1 uur, slechts% per jaar, enz.

Veel bezoekers komen uit het weergavenetwerk en er kan verkeer van hoge kwaliteit worden verkregen via zowel thematische sites als entertainmentsites. De advertenties die op sociale netwerken worden geplaatst, zijn bijzonder effectief (contextuele advertenties worden geplaatst via Google Adwords).

Landingspagina’s zijn essentieel

Bancaire adverteerders zijn erg actief. We kunnen praten over de gokoorlog – iedereen wil zijn advertenties zo hoog mogelijk zien. In onze ervaring kijken gebruikers in dit onderwerp echter niet alleen naar de eerste 3-5 advertenties: ze zijn op zoek naar gedetailleerde informatie over bankproducten en vergelijken verschillende aanbiedingen. Daarom hangt de beslissing om een ​​verzoek achter te laten grotendeels af van de pagina waarnaar de advertentie de gebruiker leidt. Het moet met de hoogst mogelijke kwaliteit gebeuren, rekening houdend met de traditionele “wetten van het genre”: begrijpelijk, zonder onnodige verwijzingen, aansporend tot actie. Positieve klantrecensies en een gedetailleerde beschrijving van het rentesysteem op leningen zullen het vertrouwen vergroten.

De landingspagina kan zowel op de website van de bank als op een apart domein worden geplaatst. We raden in ieder geval aan om voor elk product een aparte pagina te maken en gebruikers daarheen te halen. De juiste bestemmingspagina kan het aantal voltooide aanvragen vermenigvuldigen.

Bankiers die online advertenties opnemen in hun mediaplan, moeten het meeste uit dit promotiekanaal halen. Door de effectiviteit van campagnes te analyseren, tot het berekenen van de kosten van een applicatie voor een bepaald bankproduct, kunt u uw advertentiebudget vakkundig besteden en uw kosten optimaliseren om nieuwe klanten aan te trekken.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html